18 lutego, 2022

Solarium to jedno z tych miejsc, które z łatwością można znaleźć w każdym mieście. Jaka jest tego przyczyna? Niegasnąca popularność opalania dostępnego na wyciągnięcie ręki niezależnie od pogody za oknem. Biorąc pod uwagę to, jak powszechne są solaria, nie powinien dziwić fakt, że wiele osób marzy o otwarciu własnego salonu. Choć wiąże się to z wieloma wyzwaniami, umożliwia też realizację planów związanych z budowaniem własnej marki, pozyskiwaniem klientów oraz promocją opalania. Na co warto zwrócić uwagę przymierzając się do otwarcia pierwszego gabinetu solarium? Jakie kwestie należy rozważyć jeszcze na etapie planowania przedsięwzięcia, a którymi można zająć się już po rozpoczęciu działalności? Spieszymy z wyjaśnieniem!

  1. Lokalizacja – jednym z pierwszych wyborów, jakie trzeba podjąć, jest oczywiście wynajem lub inwestycja w konkretny lokal. Dlaczego tak istotne jest to, gdzie będzie się on znajdował? Ponieważ ma to ogromne znacznie w zakresie możliwości pozyskiwania klientów. Przy wyborze lokalizacji swojego salonu warto więc uwzględnić odległość od centrum miasta, osiedli mieszkaniowych, centrów handlowych, a także kompleksowo przeanalizować ewentualną konkurencję. Ponadto z uwagi na dostępność solarium, dobrze jest też zadbać o miejsca parkingowe oraz sprawdzić możliwość dojazdu do salonu z różnych części miasta.
  2. Lokal – o ile sam wybór lokalizacji nie jest jeszcze aż tak wymagający, prawdziwe schody zaczynają się podczas przeglądania ofert obiektów na wynajem. Dlaczego? Ponieważ solaria muszą spełniać szereg wymagań technicznych. Po pierwsze wymagają one dostępu do odpowiedniego zasilania, które będzie bezpośrednio wpływało na ilość oraz rodzaj wykorzystywanych urządzeń. Po drugie muszą zapewniać profesjonalną wentylację – niezbędną przy stosowaniu przeznaczonego do opalania sprzętu. Oglądając potencjalne lokale, warto też zwrócić uwagę na sposoby wejścia (np. ułatwienia dla osób z niepełnosprawnością), możliwości reklamy (np. zawieszenie szyldu) czy sam rozkład pomieszczeń.
  3. Sprzęt – najważniejszym elementem każdego solarium jest bez wątpienia jego wyposażenie, ponieważ to właśnie ono ma największy wpływ na jakość świadczonych usług. Lampy wykorzystywane w solarium powinny wyróżniać się nie tylko wysoką jakością, ale być przede wszystkim wydajne, skuteczne i w pełni bezpieczne dla klientów. Niezawodne lampy opalające do twarzy i ciała Magnum oraz Cosmedico to sprzęt, w który warto zainwestować. Przekonaj się sam, sprawdzając całą naszą ofertę już dziś!
  4. Aranżacja – o ile wyposażenie jest kluczowe w zakresie dbania o jakość usług, to właśnie wystrój wnętrza tworzy unikatową atmosferę danego miejsca. W związku z tym warto zatroszczyć się o staranne rozplanowanie przestrzeni oraz schludną, a przy tym odznaczającą się klasą aranżację – czy to w zakresie doboru kolorystyki, materiałów wykończeniowych, czy też funkcjonalności.
  5. Personel – pracownicy solarium powinni prezentować się profesjonalnie nie tylko z wyglądu, ale przede wszystkim służyć fachowym doradztwem oraz bogatą wiedzą z dziedziny opalania. Doświadczony personel zadba zarówno o dobre pierwsze wrażenie na klientach, jak i będzie w stanie nawiązać z nimi relacje, zachęcając do ponownych wizyt w solarium.